Information från den nya styrelsen
Vid årsstämman valdes en delvis ny styrelse och vi har nu lagt första månaden på att sätta oss in i arbetet och förstå nuläget. Det betyder väl egentligen att ni som medlemmar inte kunnat se några förändringar än, vi hoppas att ni kan ha lite tålamod nu under sommaren.
Vi har planerat in våra styrelsemöten för resten av året och de infaller 29/6, 17/8, 21/9, 19/10, 16/11, 14/12. Tanken är att vi i anslutning till styrelsemötet publicerar aktuellt läge och planerna för de kommande månaderna. Vi skickar ut dagordning en vecka innan styrelsemötet vilket betyder att vi normalt hanterar de ärenden som kommit in senare vid nästföljande möte. Akuta ärenden hanterar vi såklart utan dröjsmål.
Vi har gjort en mindre omstrukturering av våra ansvarsområden där vi numera har 2 ledamöter som är fastighetsansvariga. Det är Gustaf Fornander och Carl-Johan Karlsson. Gustaf och Carl-Johan hanterar de flesta aktuella fastighetsfrågor. Lars Edlund hanterar våra nycklar. Ingela, ordförande arbetar med att gå igenom alla befintliga avtal där jag börjar med de som har högst värde. Jag håller kontakt med Solna Stad gällande aktuella ärenden. Jag kommer även sätta samman en verksamhetsplan inkl årshjul för att säkerställa att beslut från stämman omhändertas. Joacim som är kassör har tät kontakt med vår ekonomiska förvaltare Simpleko och djupdyker i ekonomin för att efter sommaren kunna komma ut med en mer pedagogisk sammanställning över hur våra kostnader fördelar sig. Det skapar även en god grund för budgetarbetet som vi startar i höst. Ett viktigt verktyg för budgetarbetet är den långsiktiga underhållsplanen som vi ska gå igenom i detalj med den tekniska förvaltaren. Det planerar vi göra i augusti och vi återkommer med den till er när vi har bilden klar för oss, det innebär även att vi kommer kunna ge mer detaljerad information kring genomförandet av våra större underhållsprojekt, såsom fönster, fasad och takpelare.
Sonja Galkin, sekreterare och Åsa Vestlund, vice sekreterare arbetar intensivt med att sätta upp nya rutiner för enklare digital kommunikation inom styrelsen och i kontakten med er medlemmar, hyresgäster och leverantörer. Eftersom de båda är informationsansvariga ser de även över våra anslagstavlor så informationen där är uppdaterad och korrekt. De går även kontinuerligt igenom hemsidan för att komplettera med information som vi och ni tycker saknas.
Innan vi avslutar detta brev vill vi bara påminna om två saker. Tänk gärna lite extra på våra äldre i husen. Titta till din granne så ingen far illa, lite extra nu när det är varmt.
Sen påminner Solna Stad om att hushålla med vårt vatten, då vattenmagasinen är ansträngda.
Men nu önskar vi från styrelsen alla en jätteskön sommar!
Ingela, Gustaf, Sonja, Åsa, Joacim, Carl-Johan, Lars