Felanmälan

Om du behöver anmäla ett fel: 

Nedan hittar du information till vilken leverantör du vänder dig för att anmäla aktuellt fel. Tänk på att vi alla äger fastigheten tillsammans och därför också är gemensamt ansvariga för att fel anmäls. Allvarliga fel ska anmälas omgående för att inte fördröja åtgärd och riskera högre kostnader än nödvändigt. Allvarliga och brådskande fel prioriteras alltid före mindre allvarliga. Det innebär att små fel utan praktiskt betydelse kan komma att behöva vänta. Det gör vi för att hålla ner kostnaderna för oss alla.

Du hittar även kontaktuppgifter till dessa leverantörer i varje entré

Fastighet och lägenhet

Fel på fastigheten eller del av lägenhet där föreningen ansvarar (se stadgarna) anmäls till fastighetsskötaren via Driftias hemsida https://www.driftia.se eller dagtid via telefon 08-744 44 33. 

Misstänkt vattenskada i din eller i grannes lägenhet ska utan dröjsmål anmälas till Driftia

Behöver du stänga av vattnet eller elen i samband med renovering tar du också kontakt med Driftia.

Undantag lägenhet: Har du fel namn på ytterdörren till din lägenhet tar du också kontakt med Driftia.

Akuta fel efter kl 16.00 på vardagar samt helger anmäls till Driftias fastighetsjour på telefon 08-744 09 50. 

Hiss

Akuta maskinfel på hissar anmäls till Hissen AB, 08-618 48 48. Har innerdörrarna fastnat beror det ibland på att det fastnat småsten eller skräp i listen vid golvet som dörrarna löper i. Ta i så fall bort detta genom att använda tex en nyckel. Detta bör du kontrollera innan felanmälan görs då kostnad för utryckning är minst 3.000 kr, ännu dyrare helgtid. Mindre akuta fel som tex trasig belysning felanmäls till fastighetsskötaren https://www.driftia.se 

Passersystem

Information om passersystemet hittar du här: Passersystem

Städning och underhåll av utemiljö

Har du synpunkter på städning eller underhåll av utemiljö, anmäl till HSB Stockholm alt service.stockholm@hsb.se 

Avfallshantering

Hushållssopor och matavfall hämtas 1 ggr/vecka, småel varannan månad, tidningar beställs separat vid behov. Utebliven hämtning anmäls till av Solna Stad anvisade entreprenör PreZero 08-519 330 04, eller till solna.se@prezero.com

Förpackningar (glas,plast, metall) hämtas 1 ggr/vecka. Papper hämtas 2 ggr/vecka. Utebliven hämtning anmäls till Remondis ordermottagning: 08-445 77 00

Övrigt

Kontakta HSB Stockholm så hjälper de dig vidare. Vid behov kontaktar HSB styrelsen och de återkopplar därefter styrelsens svar till dig.