Parkering

På föreningens mark finns parkeringsplatser som i första hand hyrs ut till boende och lokalhyresgäster i Brf Nyboda 10.
Det finns tre typer av parkeringsplatser:

• 52 st platser i varmgarage
    OBS!
    Alla platser i garaget hyrs ut utan el. Det är inte tillåtet att göra egna elinstallationer eller koppla ur föreningens installationer för att nyttja de eluttag som finns. Du får inte heller använda dessa befintliga eluttag för att ladda din elbil då det medför brandrisk eller annan skada på den elektriska installationen.

• 9 st platser utomhus med uttag för motorvärmare
    OBS!
    Det är inte tillåtet att ladda din elbil i dessa uttag då det medför brandrisk eller annan skada på den elektriska installationen.
    Uttagen är till för att användas några få timmar per dag vintertid för att värma bilens kupé och (förbrännings-) motor.

• 20 st platser utomhus utan eluttag.

Det är tre separata parkeringsköer och önskar du parkeringsplats ställer du dig i kö hos HSB Stockholm

Det är normalt relativt stor omsättning på dessa parkeringsplatser så kötiden för en parkeringsplats brukar inte vara lång. Du kan ställa dig i kö från det datum du tillträder din lägenhet.

För aktuell köinformation kontaktar du vår förvaltare HSB

Även Solna Stad har parkeringsplatser på gatan, de har både fasta platser och boendeparkering (rabatterat pris men inga fasta platser).