TV och bredband

För TV och bredband från Telenor tillkommer en obligatorisk avgift utöver årsavgiften för att täcka föreningens kostnad för denna tjänst. Aktuell avgift hittar du här: Avgifter

Läs mer om övriga tjänster och tillägg här nedan där du själv tar kontakt med respektive leverantör för att utöka ditt avtal

1. Telenor
Alla lägenheter är utrustade med ett ethernet-uttag för anslutning till Telenor (fd Bredbandsbolaget).
Telenors Bredband 100 ingår i den obligatoriska avgiften.
Uttaget sitter (ofta) i hallen och används både för bredband för Telenors TV-lösningar via deras TV-box.

Telenors grundutbud för TV Bas ingår i den obligatoriska avgiften. Önskar du uppgradera Bredband 100, lägga till streaminglösningar eller exakt få veta vilka kanaler som ingår i grundutbudet kontaktar du själv Telenor för att teckna ditt personliga tilläggsabonnemang.

Frågor om gruppanslutning, avier, kanaler och låneutrustning ställs direkt till Telenor.

Telefon till Telenor kundtjänst: 020-222 222

2. Tele2 (fd ComHem) kommer snart att läggas ned
Alla lägenheter är för tillfället dessutom anslutna till Tele2 via koaxialkabel.
Via detta uttag kan du (f.n. utan kostnad) ta del av Tele2:s grundutbud för ett antal TV-kanaler. Då detta utbud förändras över tid ber vi er som önskar mer information kring detta att ta direktkontakt med Tele2.

Det går dessutom att få bredband via detta uttag men det sker i så fall på bekostnad av bostadsrättsinnehavaren

Föreningen har bestämt att avveckla detta parallella system under 2024. Det är inte ekonomiskt försvarbart att betala för två system när det dessutom är väldigt få som använder detta system.